3D varlıklar oluşturmak için kodsuz bir tasarım aracı olan Spline, yatırım aldı. First Round Capital, NXTP, Chapter One, Vercel CEO'su Guillermo Rauch, Y Combinator, Webflow CEO'sunun katılımıyla Gradient Ventures liderliğindeki bir başlangıç turunda 15 milyon dolar topladığını duyurdu.
Kurucu ortak ve CEO Alejandro Leon, Spline'ın toplam gelirini 16 milyon dolara çıkaran gelirin, Ar-Ge'ye ve girişimin 20 kişilik ekibinin boyutunu genişletmeye aktarılacağını belirtti. Detaylar haberimizde.
İlginizi Çekebilir: Perakende Sektörü için Simbe Robotics, 28 Milyon Dolar Yatırım Aldı
İşte Detaylar
Leon, "2020'nin başlarında, Spline'ı piyasaya sürmeden önce, yatırımcılarla 3D'ye yatırım yapma konusundaki görüşmelerimiz belirsizlik tepkileriyle karşılandı. O zamandan beri çok şey değişti ve biz de çok ilerledik. 3D artık görüntüler, ses ve videonun yanı sıra varsayılan bir içerik formatı haline geldi.”
Çocukluğundan beri 3D konusunda tutkulu olduğunu, hatta bu sayede kodlama öğrendiğini de söyledi. Leon, 3D tasarım sürecini daha basit ve öğrenilmesi kolay hale getirmek için ilham alarak 2020'de Spline'ı piyasaya sürdü. Spline, Y Combinator'ın 2021 partilerinden birine kabul edildi. Ve geçen Mart ayında beta olarak piyasaya sürüldü.
Spline, kullanıcıların 3D nesneler oluşturmasına, malzemeleri düzenlemesine, etkileşim (oyun kontrolleri dahil) ve animasyonlar eklemesine olanak tanıyor. Bunun yanı sıra bunları bir web tarayıcısından, sıfırdan veya önceden yapılmış nesnelerden dışa aktarmasına da olanak tanıyor. Platformun iş birliği özelliklerinin de, kullanıcıların varlıklar üzerinde ince ayar yapmak ve yorum yapmak için birlikte çalışmasına ve bu varlıklar arasında gerçek zamanlı fizik simülasyonları ve etkileşimler oluşturmasına olanak tanıdığını da belirtelim.
Tasarımlar, resim dosyaları, GIF'ler ve daha fazlası olarak dışa aktarılabilir veya birkaç kod dizisi kullanılarak web sayfalarına gömülebilir. Leon, “Web teknolojileri artık daha yüksek kalite seviyelerine ulaşma yeteneğine sahip. AI aynı zamanda 3D'ye doğru genişliyor. Şimdi 3D ve uzamsal bir temel üzerine de inşa edilen yeni teknolojimiz var"
Leon, üretken yapay zekayı Spline'ın Blender ve Cinema 4D gibi yerleşik araçlarla rekabet eden platformu için bir sonraki mantıklı adım olarak görüyor. Leon, "Yapay zekanın, 3D oluşturma sürecinin sürtünmesini ve karmaşıklığını azaltarak daha fazla tasarımcıya kolayca başlama gücü sağlayabileceğine inanıyoruz. 3D oluşturma sürecinde pek çok karmaşıklık var. Bu nedenle bu devam eden bir çaba ve genel bir zorluk, ancak yapay zekanın 3D oluşturmayı herkes için daha erişilebilir hale getirmenin önemli bir parçası olacağını düşünüyoruz." diye de ekledi.
Belirtelim ki, bugüne kadar 1 milyondan fazla içerik oluşturucu Spline'a katıldı.
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...