Çinli yapay zeka şirketi SenseTime, ünlü Go oyununun etkileşimli bir yapay zeka sürümünü sunarak tüketicilere sunduğu "SenseRobot"ta dikkate değer bir ilerleme kaydetti. SenseTime'ın bu yenilikçi hamlesi, yalnızca evlere en son yapay zeka teknolojilerini getirmekle kalmıyor, aynı zamanda Go'nun stratejik ve entelektüel oyununu daha geniş bir kitle için daha erişilebilir hale getiriyor.
ABD yaptırımlarının getirdiği zorlukların ortasında SenseTime, Go-playing robotunun piyasaya sürülmesiyle tüketici tekliflerine dikkat çekici bir ekleme yaptı. SenseRobot, Go veya Weiqi olarak bilinen eski ve stratejik masa oyunuyla meşgul olmak için özel olarak tasarlanmıştır. Bir robotik kol, bir ekran ve bir oyun tahtası ile donatılan bu çok yönlü robot, yeni başlayanlardan profesyonellere kadar her beceri seviyesinden oyuncuya hitap etme kabiliyetine sahiptir.
Bu yenilikçi robot, SenseTime'ın gelişmiş AI yeteneklerini sergiliyor ve fiziksel bir oyun tahtasında pratik yapmasına ve oyunlara girmesine olanak tanıyan son teknoloji bir robotik kola sahip. Özenle seçilmiş egzersizlerden oluşan kapsamlı bir koleksiyon ve 20 farklı zorluk seviyesinden oluşan kapsamlı bir insan-makine oyunu eğitim programı ile bu dikkat çekici robot, hem amatör hem de profesyonel oyuncuların ihtiyaçlarını karşılar. Ayrıca, çevrimiçi Go platformlarıyla sorunsuz entegrasyon sunarak kullanıcıların dünyanın dört bir yanından milyonlarca oyuncuyla gerçek zamanlı oyunlara katılmasını sağlar.Bununla birlikte, Şangay'daki yakın tarihli bir lansman etkinliğinde, SenseTime CEO'su ve kurucu ortağı Xu Li, SenseRobot için alçakgönüllü bir hırsı dile getirdi ve asıl amacının, insan bilişinin sınırlarını zorlamak yerine AI teknolojisini çok sayıda haneye tanıtmak olduğunu belirtti. Bunun da tıpkı diğer bilgisayar programları gibi olacağını söyledi.
SenseTime'ın AI Go robotu, standart versiyonu 3.799 yuan (531 ABD Doları) ve kasa ve güç bankası dahil olmak üzere 4.999 yuan fiyatına sahip premium versiyonu ile ön satışa sunuldu.
İlginizi çekebilir: Zuuks Games: Oyun ve Otomotiv Sektörü Buluşuyor!
'GO' Oyunu nedir?
Go, 2.500 yıldan uzun bir süre önce eski Çin'de ortaya çıkan ve onu tarihteki en eski sürekli oynanan tahta oyunu yapan zamansız, soyut bir strateji oyunudur. Oyunun amacı stratejik olarak rakipten daha fazla bölgeyi çevrelemektir.
Go oyunu, büyük teknoloji şirketlerinin AI sistemlerinin yeteneklerini keşfetmeleri için önemli bir alan haline geldi. Önemli bir kilometre taşında, Google'ın bir yan kuruluşu olan DeepMind tarafından geliştirilen bir AI programı olan Alpha Go, 2016 yılında bir insan Go dünya şampiyonunu yenerek tarih yazdı ve bilgisayar tabanlı oyun için çığır açan bir başarıya işaret etti.
Go, mükemmel bilgilere sahip deterministik bir strateji oyunu olduğu için satranç, dama ve Othello ile aynı kategoriye aittir ve kombinatoryal oyun teorisinde onu sıfır toplamlı bir oyun haline getirir.
ABD yaptırımları altında mücadele eden Çinli yapay zeka (AI) şirketi SenseTime, tüketicilerden gelir elde etmeye devam ederken eski strateji masa oyunu Go'yu oynayabilen bir robot piyasaya sürdü.
Şirketin tüketici ürünleri serisinde yer alan SenseRobot, Weiqi olarak da bilinen soyut Çin tahta oyununu oynamak için tasarlandı. Şirketin Çarşamba günü yaptığı açıklamaya göre, bir robotik kol, bir ekran ve bir tahta ile donatılan robot, giriş seviyesinden profesyonel seviyeye kadar geniş bir yetenek yelpazesini kapsayabilir.
SenseTime, geçtiğimiz Ağustos ayında Çin satrancı veya Xiangqi oynayabilen bir AI robotunu 2.149 yuan kadar düşük bir fiyata piyasaya sürerek tüketiciye dönük işinde suları test etti. Ürünün satış performansını açıklamayan şirket, bu yıl 618 Alışveriş Festivali'nde benzer ürünler arasında en çok satan ürün olduğunu açıkladı.
İlginizi çekebilir: Netflix, Yeni Mobil Oyunlarını Açıkladı: LEGO Mobil ve Cut the Rope
SenseTime GO ile İlgili Yeni Planlara Sahip
Şirketin toplam geliri 2022'de yüzde 19 azalarak 3,8 milyar yuan'a gerilerken, 6 milyar yuan'lık büyük bir kayıpla, tüketici ürünlerinin geliştirildiği Akıllı Hayat iş geliri yıllık yüzde 130 artışla yaklaşık bir milyar yuan'a ulaştı.
İki oyuncunun rakibinden daha fazla alanı siyah veya beyaz taşlarla çevrelemeyi hedeflediği Go, büyük teknoloji şirketlerinin yapay zekalarının potansiyelini test etmeleri için popüler bir alan oldu. Google'ın sahibi olduğu DeepMind tarafından geliştirilen bir yapay zeka programı olan Alpha Go, 2016 yılında bir insan Go dünya şampiyonunu yenen ilk bilgisayar programı oldu.
SenseTime CEO'su ve kurucu ortağı Xu Li'ye göre, SenseRobot'un insan beyninin sınırlarını test etmek için tasarlanmış bir bilgisayar programı yerine daha mütevazı bir hedefi var "yapay zekayı binlerce haneye getirmeyi" hedefliyor.
Xu, "SenseRobot'un arkasında bilgi işlem gücündeki büyük ilerleme, son derece yüksek ve kaliteli olan el-göz koordinasyonu doğruluğu ve güçlü mühendislik yenilikleri var" dedi. "Ev robotlarının geleceğini yeniden tanımlamayı ve ailelere yeni bir yaşam deneyimi getirmeyi umuyoruz." diyerek
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...