Başta oyun yapımcıları ardından oyun motorundan çıkacak enfes oyunları oynamak için bekleyen oyuncular olmak üzere büyük bir topluluğunun heyecanlı bir şekilde beklediği Unreal Engine 5 oyun motoru erken erişime açılmış durumda. Son gelen bilgilere göre oyun motorunun üretime henüz hazır olmadığını öğreniyoruz ancak, Epic Games geçmişte gösterilmiş ve heyecan yaratmış olan birçok özelliği erken erişimde denememize izin veriyor.
Size, oyun motorunda yeni gördüğümüz özelliklerin detaylarına bakacağız, fakat başlamadan önce Fortnite oyuncularına için müjdeli bir haber vermek isterim Epic Games, Fortnite’ı Unreal Engine 5 oyun motoruna taşınacağını doğrulamış bulunmakta. Gelen yeni özelliklere göz gezdirecek olursak Nanite ve Lumen bizleri karşılıyor. Bu bahsettiğimiz şeylerin yanında Epic Games açık dünya tasarımlarına, animasyonlara, arayüz ve ses olaylarına da geliştirmeler getirmiş durumda.
LUMEN
Dinamik ortamlarda aydınlatma tarafına bir kısım kolaylıklar getiren
Lumen; kullanıcı için zaman geçirdiği ortamda dinamik ışıkların değişmesine olanak sunuyor ve bu daha gerçekçi bir ortam yaratma imkânını sağlamış oluyor. Bu bahsettiğim olay gün içinde Güneş’in bağlı olduğu konumuna göre ışığın düşme açısının değişmesi ya da bir el feneri örnek olarak verilebilir.
Gelen bu yenilik ile birlikte oyun yapımcıları ışık haritalarını oluşturduktan sonra beklemesi ve test etmesi için uygulamadan çıkıp yaptıklarını denemesi
gerekmeyecek. Onun yerine direkt olarak ışıkları, düzenleyicide oluşturulup düzenleyebilecek. Düzenleyici ise gelinen en son noktayı, oyun içinde nasıl görünecekse kullanıcıya da o şekilde
sunacak.
NANİTE
‘
Geliştirici düşünür ve oyun motoru gerisini halleder’ mottosu ile tanıtılmış olan Nanite, haritaların yapılış aşamasında yapımcıların kafasında oluşan; “Acaba biraz fazla mı abarttım? Kaliteyi düşürsem iyi mi olur acaba?” gibi düşünceleri ortadan kesip atıyor. Çünkü motor neredeyse size f
ilm kalitesinde ortamlar sunmanıza olanak sağlıyor. Normalde ise aktarılan kaplamaları
kullanıcının dengelemesi gerekiyor. Fakat Nanite sayesinde bu durum ortadan kalkıyor ve yüksek çözünürlüğe sahip ortamları kaliteden düşmeden kullanıcılara sunuyor. Bu sayede ise kullanıcı, oyunun yapım aşamasında önemli bir vakitten
tasarruf etmiş oluyor.
Animasyonlar, açık dünyalar, ses ve arayüz de yenilikleri
Epic’in sitesinden alınan bilgilere göre
Unreal Engine 5, açık dünya tasarımlarının yapım aşamasını daha basit, daha hızlı ve her sayıdan takım ile yapılırken uyumlu hale getirmek üzere çalışılıyor. Yani yeni sisteme göre oluşturulan açık dünyalar bir
ızgara halinde bölünüyor ve ortaya çıkarılıyor. Bu da görüş alanını uzak ve aynı anda yüksek bir kalite elde edilirken, sistemin üzerinde oluşmuş olan yoğunluğu bir nebze azaltmış oluyor.
Bunun dışında ise ‘’ sistemi ile bir oyuncuya bir dosya düşüyor. Yani aynı harita üzerinde, aynı anda birden fazla kişi çalışırken birbirlerine engel olmamalarını sağlıyor. Son olarak ‘
dosya katmanları’ adlı özellik ile de aynı dünyanın farklı versiyonlarını, aynı yerde üretip saklamanıza olanak sağlıyor.
Animasyona Gelen Geliştirmeler
Gelen yenilik ile Unreal Engine oyun motorunda ki animasyon araçları geliştiriliyor ve kullanıcıların sürekli animasyon yapıp getirme gibi bir zahmetten kurtarmış oluyor.
Control Rig, kullanıcılara oldukça basit ve hızlı bir şekilde animasyon oluşturma imkânı sağlarken
Full-Body IK ise daha doğal hareketlerin sunulmasına yardım ediyor.
Son olarak farklı durumlara göre hareketleri yöneten
hareket çarpıtma (motion warping) geliştirmesi; oluşturduğumuz karakterin tek bir animasyon ile farklı durumlar karşısında pozisyonunu ayarlayabilmemizi sağlıyor. Buna örnek olarak ise farklı yüksekliklerde ki duvarların üzerinden atlamak olarak veriliyor.
Ses
Ses alanında gelen yenilik ise kullanıcılara dijital sinyallerin işlenmesi üzerinde tam kontrol sağlayacak olan
MetaSounds özelliği sunuluyor. Gelen bu özellik sayesinde ise kullanıcılar ses üzerinde daha çok kontrol sahibi oluyor ve sunulacak olan deneyimi kendilerine göre şekillendirebiliyorlar.
Arayüz
Arayüz konusuna gelirsek, öncesine göre daha geliştirilmiş yeni bir düzenleyici bizleri karşılıyor. Yani içerik tarayıcısından istenen zaman kolay bir şekilde ortaya çıkarılıp saklanabilmesi; herhangi bir düzenleyici sekmesini de istenildiği zaman açıp istediğimiz zaman kapattığımız veya yan menüye taşınabilmesi gibi
alandan tasarruf ettiren yenilikler bulunmakta. Genel olarak, arayüz kullanıcılara
daha çok çalışma alanı sağlarken biraz daha
daha basit bir deneyim sunmayı da amaçladığını görüyoruz.
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...