Eski WarnerMedia CEO'su Jason Kilar, çevrimiçi oyun platformu şirketi Roblox'un yönetim kuruluna katıldı. 13 Eylül itibarıyla geçerli olan atamayla Kilar, yönetim kurulu başkanı ve Roblox CEO'su David Baszucki'nin yanı sıra baş bağımsız direktör Anthony P. Lee ve yönetim kurulu üyeleri Gregory Baszucki, Christopher Carvalho, Gina Mastantuono ve Andrea Wong'un yer aldığı yönetim kuruluna katılacağı açıklandı.
Kilar'ın medya ve eğlence şirketlerinde 15 yılı aşkın bir süredir genel müdür olarak ve en son WarnerMedia'nın CEO'su olarak önceki deneyimi göz önüne alındığında, yapılan bu atama, Roblox'un oyunun ötesinde genel bir eğlence platformuna doğru genişlemeye olan ilgisinin sinyalini veriyor. Bundan önce Kilar, 2016 yılında Verizon tarafından satın alınan abonelikli video hizmeti Vessel'in kurucu ortağı ve CEOS'suydu. Ayrıca Hulu'nun kurucu ortağı oldu ve CEO olarak görev yaptı. Ardından 2013 yılında istifasını açıklayarak Hulu'ya katıldı.
İlginizi Çekebilir: İspanyol Şirket Revel, 115 Milyon Euro Yatırım Aldı
Kilar Daha Önce Birçok Deneyim Kazanmıştı
Kilar şu an Wealthfront Inc. ve Opendoor Technologies Inc. şirketlerinde yönetim kurulunda görev yapmaktadır. Yönetici aynı zamanda Chapel Hill'deki Kuzey Carolina Üniversitesi'nden gazetecilik ve işletme alanında lisans derecesine ve MBA derecesine sahiptir. Yapılan bu atama, Roblox'un kullanıcı tabanının yaşının ilerlediğini ve şirketin yeni deneyimlerle biraz daha eski demografisine hitap etmeye çalıştığı bir zamanda geldiği gözlemlendi.
Şirket, yıllık geliştirici konferasında yakın zamanda 17 yaş ve üzeri kullanıcılara hitap etme yönündeki daha geniş girişiminin bir parçası olarak avatar tabanlı sesli aramalar sunma planlarını duyurdu. Konferansın açılış konuşması sırasında Roblox CEO'u David Baszucki, önümüzdeki beş yıl içinde binlerce yetişkinin sonunda Roblox aracılığıyla tanışacağını ve gerçek hayatta ilişkiler kuracağını da öne sürdü.
Roblox, ayrıca kullanıcıların metin istemlerini kullanarak avatarlar veya kıyafetleri oluşturmak için yapay zeka araçlarından yararlanabilecekleri bir gelecek öngörüyor. Uygulama, Meta Quest VR uygulamasının 1 milyon indirme sayısına ulaştığı VR dünyasında da ilgi görüyor. Şirketin, bugün 66 milyon günlük aktif kullanıcısı var ve 17 yaş üstü grubunun geçen yıl itibarıyla günlük aktif kullanıcı tabanının yaklaşık %40'ının oluşturduğunu belirtti. Roblox, daha fazla şiddet, romantizm, kaba mizah, kumar ve alkol tasvirleri içeren sanal dünyalarla bu gruba hitap etmeyi hedeflediği belirtildi. Bu, Roblox'u belki de pizza yaptığınız, tema parkları inşa ettiğiniz, rol oynadığınız veya sevimli oyunları benimsediğiniz çocuk dostu oyunlardan daha çok bir medya ve eğlence işine dönüşeceği anlamına geliyor.
Kilar'ın Deneyimi Bu Hedefte Fayda Sağlayacak
Kilar'ın deneyimi, bu çabalarda ve farklı hedef kitle demografilerine tek bir platformdan hizmet vermenin getirdiği zorluklarda şirkete fayda sağlayabilir. Roblox CEO'su David Baszucki yaptığı açıklamada, "Jason Kilar, eğlence ve medya endüstrisinde saygın bir liderdir ve Roblox'un küresel ölçekte sınıflandırılmasına devam etmesi nedeniyle bu alandaki deneyimi Yönetim Kurulu için değerlidir" dedi.
Jason Kilar ise, "Uzun süredir hayranlık duyduğum ve geleceğe eğilirken uzaktan alkışladığım bir şirket olan Roblox'a katılmaktan onur duyuyorum" dedi. Açıklamalarının devamında ise; "Roblox, insanların bir araya gelme biçimini değiştiriyor ve yaratıcıların onlar için keyifli deneyimler yaratma biçimini değiştiriyor. Yönetim kuruluna katılmaktan ve Roblox'un vizyonunu hayata geçirmek için elimden geleni yapmaktan heyecan duyuyorum." şeklinde sözlerine devam etti.
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...