GGWP, çevrimiçi oyunlarda toksikliği azaltmak ve yapay zeka ile içerik denetlemek için tohum finansmanında 12 milyon dolar topladı.
Dennis “Thresh” Fong, en eski espor ünlülerinden biridir. Fong ünlü olduktan yıllar sonra hala oldukça iyi ve tanınan bir oyuncu. Ancak girişimci arkadaşları ile oynadığı oyunlarda, her oyuncu gibi çoğu zaman toksik oyuncular ile karşı karşıya kaldı. Ardından, Fong ve arkadaşları bu konuda bir şeyler yapmaya karar verdiler.
GGWP sahibi Fong, 2020 yılının sonunda Crunchyroll kurucusu Kun Gao ve yapay zeka uzmanı George Ng ile San Francisco şirketini kurdu. Amaçları, oyunlardaki devasa çevrimiçi toksiklik sorununu çözmekti.
Birlikte oyunlar oynadıklarını ve kendi seviyesinden dolayı daha yetenekli insanlarla sıraya girdiklerini söyleyen Fong, böylece birçok toksik oyuncu ile karşılaştıklarını söyledi. Kendilerinin sadece 'Bu neden hala var? Bu neden oyunlarda hala bir sorun? Oyun şirketleri bunu neden hala çözemedi?’ sorularını sorduklarını belirtti. Şirket kurma gibi bir niyetlerinin olmadığını söyleyen Fong, ancak bunu araştırdıklarını ve oyun şirketlerine bazı tavsiyeler ve önerilerde bulunmak istediklerini söyledi.
İlginizi Çekebilir: Getir 11,8 Milyar Dolar Değerleme ile Decacorn Oldu!
GGWP Yatırım Fonu
Bitkraft Ventures, Makers Fund, Griffin Gaming ortakları (GGP), Sony Innovation Fund, Riot Games ve Twitch kurucuları Emmett Shear ve Kevin Lin gibi oyun liderlerinin yanı sıra YouTube'un kurucusu Steve Chen, Krafton CEO'su CH Kim da GGWP tohum turuna katıldı.
Çevrimiçi oyunların belgelenmiş büyük bir sorunu var. Her gün en büyük oyunlarda toksikle ilgili milyonlarca şikâyet ve rapor, görevi yalnızca insan moderatörlerle ele almayı ve ölçeklendirmeyi imkansız hale getiriyor. GGWP platformu, yayıncıların rapor edilen her olayı yakalayabilen, bağlamlandırabilen ve yanıtlayabilen bir denetleme sistemini özelleştirmesine olanak tanıyor.
Fong, kötü davranışın iş için kötü olduğunu gösteren çok sayıda araştırma olduğunu söyledi. Geçtiğimiz yıllarda oyuncuların %22'sinin toksiklik nedeniyle oyun oynamayı bıraktığını söyleyen Fong, GGWP ile oyun moderasyonunu modernize ettiklerini ve geniş ölçekte yanıt verme yeteneği ile oyun deneyimlerini önemli ölçüde iyileştirebileceklerini ekledi.
Ayrıca, oyuncu davranışının sınırları aştığı ve deneyimi herkes için mahvettiği hile ve diğer bilgisayar korsanlığı türleri de toksiklikle yakından bağlantılı. Call of Duty: Warzone'da bu tür sorunlar o kadar büyüktü ki, Activision hilecilerle başa çıkmak için yeni teknolojisi Ricochet'i piyasaya sürmek zorunda kaldı. Riot Games de Valorant için hile önleme teknolojisi ile aynı şeyi yaptı.
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...