Son yıllarda kripto dünyasıyla birlikte hareket eden oyna-kazan oyun sahnesi için büyüktü. Ancak oyunlar hala gelişmeye ve kullanıcılar için daha fazla fırsat sağladmaya devam ediyor. O halde endüstri için sırada yer alan hamle ne olacak? Belki de bu yıl pazarda, oyun deneyimini geliştirmek veya yeni oyuncuların alana dahil olmasını sağlamak için çalışmak mantıklı olacaktır.
Solana merkezli blok zinciri oyun stüdyosu Faraway'in kurucu ortağı Alex Paley, amaçlarının, Web 2.0 geleneksel oyun kitlelerini web3'e getirmek olduğunu söyledi. Bunu yapmaktan geçen tek yolun ise yolu, mümkün olduğu kadar çok yapay engeli kaldırmak olduğunu belirtti. DappRadar ve Blockchain Game Alliance 2022'nin ilk çeyreğine ait bir rapora göre, blockchain oyun endüstrisi geçtiğimiz yıl yüzde 2.000 büyüdü. Rapor, blockchain oyun alanı için son çeyrekte toplanan 4 milyar dolara kıyasla 2.5 milyar dolarlık yatırım olduğunu ekledi. 2021'in tamamında sektör, bu alandaki finansmanın takip edilemeyecek derecede hızlı bir akış sergilediğini gösteriyor.
Web3 oyun dünyası, oyna-kazan ekonomileri ile tanınırken, bir dizi kripto oyun stüdyosu, bu alanı deneyimlemek isteyen ancak herhangi bir harcama yapmaktan kaçınan yeni kullanıcılar için ücretsiz oynama seçenekleri sunuyor. Yaklaşık 10 yıl önce, mobil oyunlar ücretsiz deneyimlerde çağın zirvesindeyken bu pazar çok büyüktü.
Angry Birds'den Candy Crush'a kadar, mobil oyun deneyimi yaşamak isteyen kullanıcıların için casual ve hyper casual oyunlar mevcuttu. Candy Crush, 10 yıldır hem ücretsiz hem de premium bir şekilde varlığını sürdürüyor ve Business of Apps tarafından hazırlanan bir rapora göre, yalnızca 2020'de milyarlarca toplam gelir ve 1 milyar doların üzerinde gelir elde etti. Şirketin yetkililerinden Paley; “Ücretsiz oynamanın güzelliği buydu; oyununuzu deneyebilecek kişilerin hedef kitlesini büyük ölçüde genişletti ve bunu web3'te yapmak da aynı derecede önemli" dedi.
Şimdi, bazı kripto oyunları, ücretsiz oyun modelini, herhangi bir cüzdan bağlamadan herkesin oynayabileceği kazanmak için oyna modelinden oynarken kazan modeline çevirmeye çalışıyor. Oyun şirketleri bu modelin yeni oyuncuların, oyna-kazan modeline sahip olduğu bilinen kripto oyun pazarına girmelerine yardımcı olmanın bir yolu olarak düşünüyor. Günün sonunda insanların para kazanmak için oynadığı oyunlardansa eğlenerek kazandıkları oyun deneyimi yaşamaları çok daha motive edici ve sürükleyici.
İlginizi Çekebilir: Framework Ventures Web3 Oyunlarına Özel Fon Ayırıyor
Kripto Oyun Dünyasında Yeni Model: Eğlenirken Kazan
Bu modelin daha etkili olduğunu piyasa devlerinden Axie Infinity’nin geçen ayki hamlesinden kolayca tahmin edebiliriz. Herhangi bir Axie sahibi olmadan giriş yapılamayan popüler oyun, insanların denemelerini ve Axies olarak bilinen üç adede kadar ücretsiz karaktere para ödemeden sahip olmalarını sağlayan oyunun Origin sürümünü piyasaya sürdü. Paley, web3 oyun dünyasını genişletmek için bu blok zincir tabanlı oyunların oyunculara oyunlarının eğlenceli olduğunu kanıtlamaları, ardından onları çalıştırmanın ve oyunu oynayarak ekonomiye katkıda bulunmanın bir yolunu bulması gerektiğini söyledi. Ve en önemlisi, kripto para oyunlarının sağladığı finansal teşviklerin yanı sıra eğlenceli bir şey yaratmaktır.
Wagner, şu anda kripto ekosisteminde kaliteli oyun deneyimlerinin bulunmadığını söyledi. Bununla birlikte, bu deneyimi inşa etmenin zaman alacağını çünkü oyun yapmayı bilen, ancak kripto veya tokenomik veya tokenomik tasarlama hakkında hiçbir şey bilmeyen stüdyolar arasında çıkar çatışmaları olduğunu da ekledi.
Web3 öğelerinin zamanla Triple-A oyun başlıklarında oyun bulabileceğine dair iyimserlik olsa da, bazı geleneksel oyun şirketleri, topluluklarından kripto uygulama planlarında geri adım attıkları noktaya kadar geniş bir tepkiyle karşı karşıya kaldı. Fast Company tarafından hazırlanan bir rapora göre, oyun devi EA ve daha küçük stüdyolar, oyunculardan kendi NFT çabalarıyla veya örneğin yayıncılarının çabalarıyla ilgili olarak keskin bir geri dönüş aldı.
İlginizi Çekebilir: Horizon Worlds Web Sürümüyle Geliyor
Oyunlarda Dönüşüm Şart
Geçmişte medyada yer alan haberler, NFT'ler gibi web3 özelliklerinin mevcut oyunlara ve franchise'lara eklenmesinden dolayı oyuncuların hoşnutsuzluğunu sergileyerek; merkezi olmayan ekonomi ile oyun endüstrisinin birbirine karışmasının bugün biraz uzak olabileceğini gösteriyor. Sonuç olarak, sürdürülebilirliği sağlayabilecek olan şey, oyuncu dönüşümü ve mevut oyuncuyu elde tutmadır.
Bunu yapmak içinse en iyi yer harika oyun yayıncılarından geçiyor. Geleneksel oyun stüdyolarının kaliteli oyunu tam olarak ortaya çıkması yıllar alabilse de; mevcut kripto odaklı oyunların bugün eğlence faktörünü geliştirmesi önemlidir. Wagner, "Bu tür yıkıcı dönüşüm bir gecede gerçekleşmiyor ve kriptonun nasıl çalıştığının ve oyunların nasıl çalıştığının anlaşılması nedeniyle, dik bir öğrenme eğrisi var ve bu çok hızlı olmayacak" dedi. Paley, şu anki hedefin insanları oyunlara maruz bırakmak ve onları ulaşılabilir kılmak olduğunu söyledi. “Kripto hakkında hiçbir şey bilmenize gerek yok. Ancak ekonomide daha derine inmek istiyorsanız ve istiyorsanız o zaman bir cüzdan kurarak bir loncaya katılıp oradan gidebilirsiniz.”
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...