Oyun Endüstrisi 2023 Oyun Dağılımı: Mobil Cihazların 108 Milyar Doların Üzerinde Gelirle Mac/PC'yi Geride Bırakması Bekleniyor! IDC ve DataAI tarafından yayınlanan ortak bir rapor hakkında konuşacağız. Rapor, oyun endüstrisinin derinlemesine bir değerlendirmesini ortaya koydu. Mobil oyunların da geniş pazara liderlik etmeye devam edeceğini gösterdi.
IDC ve data.ai tarafından sağlanan tahminlere göre beklentiler nedir?Mobil oyunların 2023 yılında dünya çapındaki tüketici oyun harcamalarının yüzde 56'sını oluşturacağını, konsol oyunlarının ise gelirlerin yüzde 22'sini, Mac/PC'de ise yüzde 21'ini oluşturacağını ortaya koyuyor. El konsolları da yaklaşık yüzde 1 oranındadır.
2022'nin, uygulama mağazalarının başlangıcından bu yana mobil oyun gelirinde bir önceki yıla göre ilk düşüş olduğu ortaya çıktı. Ancak 2023, mobil oyunların yeniden canlanmasına ilişkin iyimserlik gösterdi. Bu, bu yılın toplamda bir önceki yıla göre biraz daha düşük olmasına rağmen büyümeye işaret ediyor. Detaylar haberimizde.
İlginizi Çekebilir: TikTok, Mobil Oyuncular için Merkez Haline Geldi!
İşte Raporun Detayları
Paylaşılan yayın, tüm pazarın 2021'de zirve noktasına ulaşmasına rağmen hangi farklı oyun türlerinin dikkate değer bir başarı elde ettiğini gösterdi. Bu küçük ölçekli değişimler, özellikle mobil oyun endüstrisi için tüketici tercihlerine ilişkin değerli bilgiler sundu.
İndirmeler söz konusu olduğunda, Spor ve Sürüş Simülasyonları yıllık bazda en önemli başarıyı gösterdi. Bu arada, kâr dağıtımı Honkai tarafından kontrol edilen M3-Meta türlerine taşındı: sırasıyla Star Rail, Royal Match ve Team Battle.
Oyun Spotlight'ı, mobil cihazlarda 2023'te en iyi performans gösteren oyunları bulmak için türler arasında verileri inceledi. 2023'ün ilk yarısında, çok çeşitli başarılı oyunların varyasyonları ortaya çıktı. Bunlar arasında, kullanıcıların istedikleri zaman ve istedikleri yerde telefonlarında oynayabilecekleri masa oyunları ve Match-3 pazarını üç yıldan kısa bir süre içinde şaşırtan etkileyici bir oyun olan başarılı Genshin Impact'in çok beklenen sürümü yer alıyordu.
Platform IP franchise'ı, dünyanın hayran olduğu spora bağlandı ve kullanıcılar arasında yeniden ortaya çıkan önemli canlı spor etkinlikleri sırasındaki coşkudan yararlandı. Başarının ana temaları arasında güçlü fikri mülkiyet, pazar trendlerinden faydalanma ve olaylardan yararlanma yer alıyor.
IDC, oyun kullanıcılarının ve mobil uygulamaların, reklamları devre dışı bırakma karşılığında ücret almak yerine ücretsiz hizmetlere ve kişilere erişmek için reklamları izleme olasılıklarının daha yüksek olduğunu bildirdi. Data.ai, uygulama mağazalarından kazanç sağlayan oyunların, kullanıcılara sürükleyici bir reklam deneyimi sunmalarına olanak tanıyan hibrit bir tekniği tercih ettiğini de ortaya çıkardı. Bu yaklaşım, büyüyen bir kitle için oyunların erişilebilirliğini ve kapsayıcılığını arttırmayı amaçlıyordu. Aynı zamanda da oyun yayıncılarının gelirini arttırmayı amaçlıyordu.
Bununla birlikte, IDFA'nın kaldırılmasının bir etkisi oldu. Ve insanlar hâlâ reklamları izleme açısından gizliliklerini istiyor, bu da başarılı stratejileri uygulamak için doğru verileri toplamanın önemini gösteriyor. Özellikle oyunlar söz konusu olduğunda, reklamlar hakkında ne düşündükleri tercihlerine göre farklılık gösteriyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde oyuncular, artık banner ve video reklamlardan memnun ancak hâlâ çoğunlukla tercih etmiyor. Ödüllü Video reklamlarını en çok oyuncular beğeniyor ancak 2022'den itibaren bu reklamlardan hoşlanmamaya başladılar.
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...