Kendi blog sayfasından bir paylaşımda bulunan Nvidia, Unity oyun motoru için
Nvidia DLSS teknolojisinin geleceğini açıkladı. Firma, önemli performans katkılarında
bulunma potansiyeline sahip bu özelliği, Unity motorunun 2021 yılının sonlarına doğru
gelecek olan yeni versiyonuna dahil etmeye hazırlanıyor.
Nvidia daha öncesinde bu özelliği birkaç oyuna dahil etmişti. Tam sayı verecek olursak şimdiye kadar bu desteğe sahip olan oyun sayısı 40 olarak karşımıza çıkıyor.
Örneğin Minecraft, Deathstranding ve Fortnite şimdiye kadar DLSS teknolojisinin
deneyim edilebildiği oyunlardan. Ayrıca her ay farklı oyunların bu listeye eklendiğini de
hatırlatmakta fayda var.
Şimdi ise firma görünüşe göre bu teknolojiyi oyun dünyasında en çok kullanılan motorlarından bir tanesine getirmeyi planlıyor. Böylelikle de teknolojinin
ulaşılabilirliğini önemli ölçüde artacak gibi duruyor.
Nvidia DLSS Teknolojisi ve Unity Motoru Nedir?
Teknolojinin kendisinden bahsedecek olursak DLSS teknolojisi, Deep Learning
Super Sampling isminin kısa hali olarak karşımıza çıkıyor. Teknolojiyle yapılmaya çalışılan
şey ise yapay zekayı kullanarak daha düşük çözünürlüğe sahip görüntüleri daha kaliteli hale
getirmek. Bu ise ekran kartına fazladan herhangi bir yük bindirmeksizin özel yapay zekaya
sahip render teknolojisinin, orijinal çözünürlükle aynı, hatta bazen daha kaliteli görüntüler
oluşturması sağlanarak yapılıyor.
Böylelikle de bilgisayar tarafından kaynak kullanımı hafiflerken, yönetim kolaylaşıyor ve fark edilebilir bir taviz verilmeden oyunlarda hatırı sayılır bir performans artışı gözlemlemek mümkün oluyor. Unity oyun motoru ise oyun dünyasında oldukça geniş çaplı olarak kullanılan bir araç. Öyle ki bu alanda hem tecrübeye sahip olan geliştiriciler hem de belki de bu alana yeni adım atmış olanlar arasında en çok Unity oyun motorundan faydalanılıyor.
O yüzden Nvidia DLSS özelliğinin bu alana da gelmesiyle oyun geliştiricilerinin bu motor üzerinde daha az çaba göstererek oyunlardaki kare sayılarında önemli artışlar sağlayabilmeleri çok daha mümkün hale gelmiş olacak. Özellikle de oyunların performans optimizasyonu aşamalarında geliştiricilerin yüklerini azaltması ve kolaylık sağlaması oldukça olası gözüküyor.
Peki Ya Oyuncular?
Oyuncular açısından konuşacak olursak söylediğimiz gibi Unity motoru çok geniş bir
çevrede kullanılan bir teknoloji. Yani daha kısıtlı bütçelere sahip çeşitli indie oyunlarından
oldukça yüksek bütçeli oyunlara kadar çoğu geliştirici oyunlarını ortaya çıkarırlarken Unity
motorunu kullanıyorlar. Dolayısıyla özellikle de Unity yetkilileri tarafından söylendiğine
göre oyuncular için kolay bir erişimin yanında farklı görüntü kalitesi seçenekleri,
performans artışı, yüksek kaliteli grafikler, 4K oyunculuk, daha yüksek kare sayısı, gerçek
zamanlı ışın takibi ve yüksek kalite VR özelliklerini barındıracak olan Nvidia DLSS
uygulamasının geliştiriciler için olduğu kadar oyuncular için de önemli ve sevindirici bir
haber olduğunu tekrardan hatırlatmak gerek.
Yapılan testlerde de bu bilgileri doğrular nitelikte sonuçlar alındığını görmek mümkün. Örneğin Nvidia firmasının kendi Youtube hesabından Death Stranding oyunu için
yapılan DLSS görüntü testlerini paylaştığı videodan alınan yukarıdaki fotoğrafta aradaki
kalite farkına şahit olabiliyoruz. Ayrıca videonun kendisinde fark edilebileceği üzere saniye başı kare sayısında da bahsedildiği gibi önemli artışlar görülebiliyor. Yine farklı oyunlar
üzerinde yapılan testler de benzer sonuçlar veriyor.
Diğer taraftan Nvidia DLSS teknolojisi için soru işareti olarak kalabilecek bir durumun olduğunu da söyleyebiliriz. O da şu ki; teknolojiyi deneyimlemek için asgari olarak
RTX 20 serisi bir grafik kartına sahip olmak gerekiyor. Özellikle mevcut zamanlar için konuşacak olursak, başta RTX 30 serisi cihazlar olmak üzere Nvidia RTX ekran kartlarının hem ulaşılabilirlik hem de uygunluk açısından pek de iyi bir durumda olmadıklarını söyleyebiliriz.
Hatta kartların ulaşılabilirliği hakkında Nvidia firmasının kendisi tarafından bile net bir bilgiye ulaşmak henüz mümkün değil. Dolayısıyla bu özelliğin bilgisayar kullanıcılarının büyük çoğunluğu tarafından deneyimlenemeyecek olması ihtimali hiç de az değil.
Son olarak ekran kartı piyasasında önemli bir paya sahip olan diğer bir firma AMD de
bu özelliğe benzer bir çözüm getirmeye hazırlanıyor.
Kırmızı Takım’ın kullanıcılar için geliştirdiği ve DLSS için bir alternatif oluşturacak olan FidelityFX Super Resolution özelliğinin de bu sene içerisinde çıkışını yapması muhtemel. Bu durum da AMD ekran kartlarına sahip olanlar için ayrıca bir seçenek oluşturmasının yanında Nvidia ile AMD arasında bir süredir şahit olduğumuz rekabete yönelik listeye yeni bir madde daha ekleyecek gibi duruyor.
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...