Çok çeşitli oyuncuların ev bulabileceği çevrimiçi bir dünya inşa eden Playable Worlds, düzenlenen bir finansman turunda 25 milyon doların üzerine çıktı. Tur, Kakao'nun bir yan kuruluşu olan Koreli video oyunu yayıncısı Kakao Games Corp.'un liderliğinde düzenlendi. Bu stratejik yatırım, Playable Worlds'ün yetenek alımını yönlendirmek ve şu anda geliştirilmekte olan; bulutta, yerel, çok oyunculu çevrimiçi (MMO) oyununu finanse etmek için kullanılacak.
Yatırımcılar arasında, mevcut yatırımcılarda Bitkraft Ventures ve Galaxy Interactive gibi isimler yer aldı. 2020'de 10 milyon dolarlık bir finansmanın ardından yeni yatırımcılar Lilith Games ve Gaingels de tura katıldı. Oyun gazileri Raph Koster ve Eric Goldberg, şirketi 2018'de San Diego yakınlarındaki San Marcos, California'da kurdu. Koster, Ultima Online ve Star Wars Galaxies'in sürekli girişimcisi ve tasarımcısıdır. Goldberg ise bir milyon oyuncu çeken ilk çevrimiçi oyun olan MadMaze'nin girişimci ve tasarımcısıdır. Playable Worlds, yüksek kalibreli ekibine katılmak için aktif olarak işe alım yapıyor ve şu anda playableworlds.com/jobs adresinde çeşitli pozisyonları mevcut. 48 kişilik bir ekibe sahip olan şirketin hedefleri arasında yıl sonuna kadar yaklaşık 70'e ulaşmak yer alıyor. Kurucular, fikri mülkiyetlerini ve oyunun arkasındaki ortamı açıklamaya henüz tam olarak hazır değiller. Ancak konsept sayesinde bazı ipuçlarından yararlanmamız mümkün.
İlginizi Çekebilir: KuCoin Şirketleri Web3 Fonu Başlattı!
Playable Worlds Bulut Tabanlı Teknolojiler Üzerinde Çalışıyor
Koster, şirketin henüz oyundan bahsetmediğini, ancak şirketin ilk yılında geliştirdiği temel teknoloji hakkında bazı ayrıntılar verebileceğini söyledi. Koster, önemli olanı gerçekleştirerek bulutta yerel bir platform oluşturmak üzerine çalıştıklarını söyledi. Şirketin amacı her zaman, geleceğe dönük çevrimiçi oyun teknolojisi oluşturmak oldu. Günümüzde birçok video oyunu teknolojisi, hala disklere gönderim sağlanan uygulamalarla çalışıyor. Bu yüzden Playable Worlds tarafından yapılan çoğu çalışma, buluttan yararlanmalarını sağlayan bir istemci ve sunucu paketini bir araya getirmek üzerine gerçekleşti.
Playable Worlds Dinamik Yapıları Kullanıyor
Oyunun kendisi yaklaşık iki yıldır yapım aşamasında ve şu anda tam üretimde. Koster, ekibin yapay zekayı ve prosedür ortamlarını yeni seviyelere ittiğini söyledi. Bu, bir oyuncunun daha önce geçtiği zeminden farklı olabilmeleri için kendilerini formüllere dayalı olarak oluşturan ortamlar anlamına gelir. Oyuncular durağan olmak yerine gelişen ve değişen şeyleri etkileyebilir. Çoğu oyun, haritalarını statik ağlardan oluşturur. Playable Worlds ise dinamiktir ve sunucudan anında iner. Bu sayede dünyaların daha canlı hissedilebilir hale gelir.
Oyunun merkezindeki şeylerden biri de ayrıca oyuncu ekonomisidir. Oyun, ekonomik musluklara ve kanalizasyona çok dikkat edecek, böylece oyuncular enflasyon konusunda çok fazla risk almadan para satın alabilirler. Goldberg, ekonominin spekülasyonu yönlendirmek veya doğal olarak bir grup tekele dönüşmek için kurulmayacağını söyledi. Amaç, oyunu uzun süre ekonomik olarak birbirine ihtiyaç duyacak oyuncular için tasarlamak olacaktır. Örnek olarak, bir maceracının zanaatkara, zanaatkarın da kaşife bağımlı olması gerekir. Goldberg, kaşifin onları korumak için maceracıya bağımlı olması gerektiğini söyledi. Goldberg, ekibin oyuncuları sosyal oldukları için ödüllendiren sistemler kurmaya çalıştığını da ayrıca ekledi
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...