DeepWell, oyun oynamayı zihinsel sağlık tedavisinin ve kişisel bakımın daha büyük bir parçası haline getirmek istediğini duyurdu. Medya ve oyunlar, son birkaç yıldır süren korku ve kaygı sırasında çoğumuzun zihinsel sağlığını korumada yardımcı oldu. Araştırmalar, oyunların özellikle benzersiz terapötik faydalar sağladığını öne sürüyor. DeepWell, bu etkileri incelemeyi ve resmileştirmeyi amaçlayan oyun ve tıp endüstrisini bir açtı altında birleştirmek istiyor.
Bu bazıları için, oyunları terapötik teknikler olarak kullanma fikri biraz tuhaf görünebilir. Canavarlarla savaşmak veya karakter istatistiklerini incelemek ruh sağlığınızı gerçekten etkileyebilir mi? bu sorunun cevabı henüz kesin değil ancak çocukluk çağında da oyun hayatımızı sağlıklı ilerletebilmek için gerekli bir yol olmuştur. Bu da yetişkin bile olsak birçoğumuz için kendini topraklamanın bilinçli bir yolu olarak oyun oynamaya iter. Çiftliğe bakmak, cehennemi patlatmak veya arkadaşlarla araştırma yapmak, koşuşturmalı hayatın içindeki kişisel bakım rutininin önemli bir parçasını oluşturur.
Oyun oynamak basit bir dikkat dağıtma imkan verir. Aynı zamanda daha karmaşık davranışların test edilmesini veya güvenli ve kontrollü bir şekilde deneyimlenmesini sağlayabilir. İşte DeepWell bu faydaları, gerçek bir sağlık hizmeti olarak erişilebilecek şekilde izlemenin ve anlamanın organize bir yolunu sunuyor.
İlginizi Çekebilir: Amazon Prime Gaming Mart Ayında Vereceği Oyunları Açıkladı
Oyun Oynamak ve Terapi Arasındaki Örtüşme Çok Derin
Devolver Games'in kurucu ortağı Mike Wilson ve çok sayıda tıbbi cihaz üzerinde çalışan ve sevk eden Ryan Douglas bu konuda ortak bir çalışma yürütüyor. Douglas, “CBT [bilişsel davranışçı terapi] ve oyun oynama arasındaki örtüşme çok derindir. Oyunların halihazırda yaptıklarından, yeni düşünce yolları oluşturma şeklinizden yararlanma ve bunları tercih ettiğiniz yollar haline getirme fırsatına sahibiz.” ifadelerini kullandı.
Wilson ve Douglas bu konuyu daha ciddi bir şekilde araştırmaya başladılar. İşte o an bu fikrin hem oyun hem de tıp endüstrisindeki birçok insanda yankı bulduğunu gördüler. Şimdiden her iki gruptan da düzinelerce insan gönüllü olarak katılım sağladı. DeepWell şu anda kendi kendini finanse ediyor ve henüz erken aşamada. Ancak o, iki önemli rol oynayacak; bir sertifikasyon ve tavsiye kuruluşu olarak ve bir oyun yayıncısının kendisi olarak.
İlk olarak, oyunlarının çalışmalarını ve etkilerini resmileştirmek için diğer geliştiriciler ve yayıncılarla birlikte çalışmayı umuyor. Örneğin, Animal Crossing gibi bir oyunun sosyal kaygısı veya agorafobisi olan insanlara yardım ettiği bir tedavi aracı olarak geliştirilecek ve kullanıma sunulacak.
DeepWell, sunacağı sertifikanın tam olarak ne olacağı üzerinde hala çalıştıklarını dile getirdi. Bunun düzenleyicilerin bunu nasıl tanımlamak istediklerine, hangi terapötik etkinin elde edildiği gibi kıstaslara bağlı olduğunu söyledi. Etkili oyunların tıbbi cihazlar olarak sınıflandırılmasına yardımcı olan sertifikasyona sahip olmanın amaları olduğunu belirtti. Halihazırda çeşitli koşulları tedavi etmek için kullanılan çok sayıda yazılım bulunuyor. Ancak şirketin sunacağı deyimlerin, eğlence değerine ikincil etkiden ziyade terapötik kullanım için amaca yönelik olarak oluşturulacak.
İlginizi Çekebilir: Dijital Terapi Girişimi ieso, 53 Milyon Dolar Yatırım Aldı
Oyunlardaki Terapötik Etkiler Üzerinde Duruluyor
İkinci rol olarak, DeepWell, bağımsız oyun stüdyolarıyla çalışacak ve aradıkları etkiyi yaratan oyunları arayacaklar. Şirketin bu ilk oyunu geliştirme aşamasında, bu yüzden ayrıntılı olarak tartışmak için çok erken. Buna rağmen, Wilson, fikrin sıradan oyunlar hakkında neyin terapötik olduğunu belirlemek ve oynanabilirlikten ödün vermeden bunu ikiye katlamak olduğunu belirtti.
Bazı insanların stresinden kaçmak için romantik komediler ararken, diğerleri cesur suç dramalarını seçer. Burada içeriğin tüketiciye özel olması gerekir. İşte DeepWell kişinin stres, kaygı ve korkuda kaçınarak psikolojik olarak kendini rahatlattığı yere ulaşmasını sağlayacak.
Esasında DeepWell, uzun süredir var olan ancak hiçbir zaman kabul görmemiş bir trendi yoğunlaştırmaya ve ondan yararlanmaya ayarlanmış gibi görünüyor. Oyunlar, örgü ya da kitap kulübü gibi sıradan ve potansiyel olarak faydalı bir hobi olarak bilinir. Ancak oyunlar, medyada şiddet içeren, bağımlılık yapan, zaman kaybettiren şeyler olarak tanınıyor. Wilson ve Douglas, yeni girişim DeepWell ile medyanın hayatımızdaki gücüne dair yeni bir anlayış dalgasının parçası olacağını umuyor.
Bu habere henüz yorum yazılmamış, haydi ilk yorumu siz bırakın!...